Recenze , Vše kolem kola - MagPed - ENDURO: přichází revoluce?
11.11.2019
MagPed přišel s novým modelem pro ENDURO ridery. Kolegové z Rakouska svou původní verzi vylepšili. Zdokonalení se dočkaly zásadní časti pedálu. Co na ně říkáme my?
Magnetické pedály jsou pojmem sami o sobě. Třetí kategorii pedálů máme k dispozici jen rok, ale již v tak krátké době si našla řadu příznivců. Ono co chybí platformám a z čeho budí obavu SPD, skloubí MagPedy dokonale. Míjela tě tato novinka? Až zhlédneš video, tak si můžeš přečíst zásadní rozdíly nové verze ENDURO.
Konstrukce
Na první pohled zaujme rozdílná konstrukce. Jeden kus lisovaného hliníku je koukatelnější a nejen to. Logicky se tento fakt musí projevit i v životnosti. Zůstávám pouze u logiky, jelikož MagPedy nemám tak dlouho, abych to mohl věrohodně posoudit. Vyměnitelné piny jsou taky dobrou volbou. Můžeš vybírat z několika umístění v konstrukci. Sám už vím, že není nutné použít všechny. jen výšku doladíš lakem na nehty, ať pindy drží jako ulitý. Uzvařená kvalitní průmyslová ložiska oceníš nejen v podzimních plískanicích. Díky jednomu kusu působí pedály masivněji a taky se s nimi člověk cítí jistěji. Hlavním důvodem jsou dva magnety.
Dva magnety
Co ti drží nohu na tomto pedálu? Není to SPD klec, ze které se nevycvakneš tak lehce. Piny to taky nejsou, ač jsou třeba i pro MagPedy. Právě pohyb do boku hlídají tyto vyměnitelné šroubky. Proto vycvaknutí je snadné. Jde samozřejmě o magnet, který ti udrží nohu na pedálu. Verze ENDURO má magnet na obou stranách pedálu a ty ti nohu pohlídají více než spolehlivě. V kombinaci s rovnou podrážkou, která zajistí stálý kontakt s pedálem, máš optimální vlastnosti pro těžší terenní úseky.
Co zařídí magnet v přední části na každé straně pedálu ? Když sundáš nohu, tak se pedály už prostě nepřeklopí. Naklánění pedálu bylo u předchozího modelu v těžkém terénu nedořešené. Pro mě to byl podstatný nedostatek. Díky ENDURu se ti nestane, že skončíš na straně kde jsou jen piny a nebudeš lovit naklopenou nohou správnou polohu. Když jsem se klouzal v bahnitém terénu, tak se mi noha vracela rozhodně lépe. Magped SPORT tě samozřejmě nezklame taky. Noha ti nevypadne. Jakmile jí sundáš, tak je podstatné si osvojit jiný způsob návratu na pedál. Z mých platforem DEITY to byl opravdu nezvyk. Teď jsem si zkorigoval uklouznutí na kořenech (a že mě se mi to povedlo nejednou, inu bahno) a už jsem klopil svý Hellcaty, pokud se trefím. Nebylo to ale vůbec třeba!
Nešmátráš, nelovíš, padne to tam prostě samo! Přirozeně jak s platformama si to jedu dál bez. Největší nevýhoda proti nezamykatelným pedálům odstraněna. Za mě paráda. Taky se nemusíš bát, že se neodlepíš jako z SPD. Takže si to řítíš z kopce dolů beze strachu! Jen při údržbě musíš kontrolovat víc ploch. Nešetrné podmínky můžou zanášet kromě magnetů, i kontaktní magnetický plíšek. Šroubky držící jej na botě, když sundáš nohu, jsou totiž rovnou v kontaktu s podkladem po kterým jedeš. Pomůžeme i tady! Řešením je BikeWorx Cyclo Star. Půl minuta působení stačí pro toto čístidlo a šrouby jsou jako nové, bez korozi a nezanešené. Tudíž při běžné údržbě šplíchneš ještě boty zespod a vyrážíš.
O magnet víc? Má to cenu?
S jedním magnetem máš jistotu. Když zvolíš magnety dva tak se tvá kontrola násobí! Zní to jako klišé, ale je to pravda. Magpedy jsou výborná volba pro bikery, kteří si nevěří na SPD do technického terénu. První vývojový kus se važně povedl. Novinka ENDURO doladila neduhy předchůdce. Jízda s nimi je komfortnější, nesrovnatelně komfortnější! Už se ti nestane, že budeš hledat jak se na pedál vrátit. Nezapomínej, že i zde kvůli pinům a stoprocentní přilnavosti je potřebná rovná podrážka. Five Ten Hellcat je model na který nedám dopustit. Doporučí ti jí jistě 9 z 10 Elemenťáků. Mám pravdu?
Pár Elemenťáků kdo mají za sebou TEST Magpedů a podělili o své dojmy.
Už si měl tu čest s nějakou verzí Magpedů? Poděl se o ní pod článkem nebo prozraď svou kombinaci co jezdíš!
Co ti drží nohu na tomto pedálu? Není to SPD klec, ze které se nevycvakneš tak lehce. Piny to taky nejsou, ač jsou třeba i pro MagPedy. Právě pohyb do boku hlídají tyto vyměnitelné šroubky. Proto vycvaknutí je snadné. Jde samozřejmě o magnet, který ti udrží nohu na pedálu. Verze ENDURO má magnet na obou stranách pedálu a ty ti nohu pohlídají více než spolehlivě. V kombinaci s rovnou podrážkou, která zajistí stálý kontakt s pedálem, máš optimální vlastnosti pro těžší terenní úseky.
Co zařídí magnet v přední části na každé straně pedálu ? Když sundáš nohu, tak se pedály už prostě nepřeklopí. Naklánění pedálu bylo u předchozího modelu v těžkém terénu nedořešené. Pro mě to byl podstatný nedostatek. Díky ENDURu se ti nestane, že skončíš na straně kde jsou jen piny a nebudeš lovit naklopenou nohou správnou polohu. Když jsem se klouzal v bahnitém terénu, tak se mi noha vracela rozhodně lépe. Magped SPORT tě samozřejmě nezklame taky. Noha ti nevypadne. Jakmile jí sundáš, tak je podstatné si osvojit jiný způsob návratu na pedál. Z mých platforem DEITY to byl opravdu nezvyk. Teď jsem si zkorigoval uklouznutí na kořenech (a že mě se mi to povedlo nejednou, inu bahno) a už jsem klopil svý Hellcaty, pokud se trefím. Nebylo to ale vůbec třeba!
Nešmátráš, nelovíš, padne to tam prostě samo! Přirozeně jak s platformama si to jedu dál bez. Největší nevýhoda proti nezamykatelným pedálům odstraněna. Za mě paráda. Taky se nemusíš bát, že se neodlepíš jako z SPD. Takže si to řítíš z kopce dolů beze strachu! Jen při údržbě musíš kontrolovat víc ploch. Nešetrné podmínky můžou zanášet kromě magnetů, i kontaktní magnetický plíšek. Šroubky držící jej na botě, když sundáš nohu, jsou totiž rovnou v kontaktu s podkladem po kterým jedeš. Pomůžeme i tady! Řešením je BikeWorx Cyclo Star. Půl minuta působení stačí pro toto čístidlo a šrouby jsou jako nové, bez korozi a nezanešené. Tudíž při běžné údržbě šplíchneš ještě boty zespod a vyrážíš.
O magnet víc? Má to cenu?
S jedním magnetem máš jistotu. Když zvolíš magnety dva tak se tvá kontrola násobí! Zní to jako klišé, ale je to pravda. Magpedy jsou výborná volba pro bikery, kteří si nevěří na SPD do technického terénu. První vývojový kus se važně povedl. Novinka ENDURO doladila neduhy předchůdce. Jízda s nimi je komfortnější, nesrovnatelně komfortnější! Už se ti nestane, že budeš hledat jak se na pedál vrátit. Nezapomínej, že i zde kvůli pinům a stoprocentní přilnavosti je potřebná rovná podrážka. Five Ten Hellcat je model na který nedám dopustit. Doporučí ti jí jistě 9 z 10 Elemenťáků. Mám pravdu?
Pár Elemenťáků kdo mají za sebou TEST Magpedů a podělili o své dojmy.
Už si měl tu čest s nějakou verzí Magpedů? Poděl se o ní pod článkem nebo prozraď svou kombinaci co jezdíš!