biscuit
Aby se vám web dobře používal (Souhlas s cookies)

Pro co nejpohodlnější používání webu potřebujeme váš souhlas se zpracováním souborů cookies. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Povolit vše".

cog Nastavení cookies

Upravte si cookies dle vlastních preferencí.

angle_up Technické cookies - nezbytné pro správné fungování webu

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

angle_up Analytické cookies - Google Analytics měření návštěvnosti stránek a uživatele

Tyto cookies nám umožňují měřit výkonnost našich webových stránek a našich online kampaní. S jejich pomocí zjišťujeme počet návštěv, zdroj návštěv a další parametry. Shromážděné údaje zjišťujeme v agregované podobě, která nám neumožňuje údaje dohledat ke konkrétnímu uživateli. Pokud tyto cookies deaktivujete, nebudeme moci analyzovat výkonnost našich webových stránek a optimalizovat je pro co nejsnažší užívání.

angle_up Personalizované a reklamní cookies - pro zkušenost šitou na míru

Tyto cookies nám umožňují lépe cílit a vyhodnocovat marketingové kampaně.

EnduroXrace Sušice

Závody - EnduroXrace Sušice

18.05.2014

O víkendu 11.5.2014 se jel v Sušici již druhý ročník závodu enduroXrace . Využili jsme prodlouženého víkendu a vyrazili jsme do Sušice již ve čtvrtek ráno v teamovém složení Milan Smetaník, Tomáš Hradecký a Honza Vaner. Chtěli jsme vědět,zda pořadatelé dodrželi slib z loňského roku a tento druhý závod zase posunou o kus dopředu.

Již po prvním výjezdu na první erzetu , kde start je z jiného místa než loni je nám jasné, že to bude zcela jiný závod. První erzeta je kompletně překopaná a to doslova. Je to zcela nový, ještě nevyjetý singltrek , na kterém je poměrně dost skalek a technických úseků. Na svezení super, jen na závodění to ještě nemá takovou tu FLOW :) Ale to se poddá.Po projetí 100 lidí ve dvou dnech to bude stejně vypadat úplně jinak. Zkoušíme najet nějakou tu stopu a pak se přesouváme na erzetu číslo 2. Prakticky zcela stejná, pouze drobná(ale pořadatelsky určitě pracná) změna v nejprudší pasáži v podobě zpomalovací "bezpečnější" zatáčky vystavěné ze šutrů. Poté následuje lesní kořenová pasáž s přechodem na lesní mechový trail, na kterým necháš fakt hodně sil ,ale teprve poté vjedeš na onu velmi diskutovanou 1,8 km dlouhou "rovinu" , která by tam asi fakt neměla být. Pořadatelé na příští rok slibují , že tato erzeta bude zcela jiná,takže by to mohl být v čele vyrovnanější boj. Následuje třetí erzeta, která je úplně jiná na jiném místě. Je to také šlapavý úsek, nejprve široká cesta a potom nájezd na singltrek ke Kalichu a utáhlé zatáčky pod kopec. Velice rychlá pasáž, kde to taky nebude zadarmo hlavně po té 2.erzetě. Konec trojky je kousek od kempu, kde jsme se ubytovali, tak dáváme oběd a vyrážíme na Svatobor na zbylé 2 erzety.

Tlačíme to od spodu po 4.erzetě a start i cíl je na stejném místě jako loni, ale trail je nový, technický, skákavý, rychlý - prostě fakt super. Ve stejném duchu je i 5.erzeta,takže jak se říká, to nejlepší na konec. Opět zkoušíme nějaký ty stopy a potom se přesouváme na kemp. Nějaká grilovačka a spánek. Počasí se střídá,takže nám někdy i dost prší, aspoň se nebude prášit :)

Pátek probíhá ve stejném duchu jako čtvrtek, snažíme se už trochu šetřit na závod. Na tratích je postupně vidět více závodníků,tak dáváme řeč co a jak.
Sobota slibuje slušné počasí,dáváme trochu kola do pucu, osazujeme čísly a v 11 odjíždíme na náměstí. Start závodu je ve 12 hodin, lidí se přišlo podívat docela hodně,ale co je důležitější, do závodu se přihlásilo 107 !!! závodníků. V loňském roce jich bylo 45,takže veliký nárůst. Tradičně je zde kamion od Scottu a připomíná nám to pořadatelsky hodně italské SuperEnduro. Dobrá práce !!! Před startem nám ještě Aleš Hrabý, pořadatel této akce, uděluje pár rad a informací o závodu a ve 12 hodin na trať vyjíždějí postupně top5 závodníci z loňského roku- Jiří Fikejz, Honza Vaner (č.2), Pavel Čep, Tomáš Kutin a Přéma Tejchman. Potom už všichni ostatní podle toho, jaká si nafasovali čísla. Já se 14 a Tom s 15. Výjezd na start 1.erzety byl oproti loňsku zkrácen o 10 minut a jak se ukázalo,také časomíra na startu a na náměstí se lišila o -3 minuty , takže místo 40 minut to bylo nakonec minut 37, což bylo pro některé závodníky včetně Toma nemožné stihnout. Přijíždím nahoru s tím,že budu mít tak 6 minut do startu, ale zjišťuju , že jsem rád, že si nasadím chrániče atd. a už jdu na start. Bohužel se za mnou neobjevil Tom, takže je mi jasný, že to pro něho bude už od začátku depresivní závod.

Už na startu jsem hodně nervózní a hned v první zatáčce musím přes nohu a dalších 20-30 metrů si nemůžu srovnat nohu na pedálu a o to míň vnímám trať. Chtělo by to asi nášlapy, bleskne mi hlavou. Další úseky se už srovnávám a začínám chytat tempo. Dole po skalce najíždím na šlapavější úsek mezi stromy a musím se trochu přemlouvat, abych to do cíle ještě došlapal v tempu. Projíždím cílem , nejsem úplně spokojen a nevím jistě, jestli si jedu spravit chuť na dvojku.
Ostatní výjezdy mají až dost velkou časovou rezervu, takže přejezdy na pohodu. Start dvojky je do kopce,takže před DH technikou trochu vypouštím páru, DH technika je super, docela se daří , projíždím poměrně rychle, diváci řvou, dokonce slyším(i ostatní závodníci potvrzují za sebe ), aby jsme do toho nejeli tak rychle :) . Pak následuje kořenová rovinka s několika zatáčkami , kde opět ztrácím rovnáním nohy na pedálu ( budu se muset učit na nášlapech ) a potom už jen brzdící mech a ta strašlivá , nekonečná rovina, kde pociťuji velkou mezeru v tréninku. Ta silnička bude nezbytná. Projíždím cílem a jsem rád, že ji mám za sebou.

Rychlý přesun na trojku, kde to nebude o moc lepší. Všude už jedu s Tomem a ten se snaží trochu vyrovnat s tím, že nepřijel včas na jedničku a veze sebou ztrátu asi 1-2 minuty. Honza Vaner taky není moc spokojen s průjezdy erzet, hlavně na dvojce prý dostal naloženo.

Počasí je stále super ,ale na to, aby vyschla trojka, kde není možnost si najet jinou stopu než jet jen po 30 cm mokrý pěšině , to fakt není. Takže po startu dupačka po rovině, trochu z kopce, sem tam zatáčka a poté přechod na ten úzký singlík, kde se šlape a šlape. Ale erzeta je suprová. V cíli mě čipnou a jedeme na občerstvovačku.

Nezdržíme se dlouho a raději v klídku jedeme na Svatobor na start 4 erzety. Ta začíná na schodech, které mě rozhazují víc , než bych chtěl, takže zase lovím nohy na pedálech( v duchu už objednávám boty a pedály) a potom přichází veliká zábava v lese v podobě nového trailu a skoků ze skalek . Po technice v lese už jen velká palba kolem studánky do cíle a docela spokojenost s touto erzetou (až na ten začátek). Na přejezd mezi 4-5 pořadatelé přidali 10 minut, které loni tak chyběli. Makám nahoru, potom zase trochu toho tlačení kola a nahoře je dost času na přípravu na poslední erzetu. Mám z ní trochu obavu, jelikož mám na loňský ročník památku v podobě 25 stehů na pravém lokti, když jsem si v 5.erzetě škrtnul o strom. Letos je to z horní poloviny ale nová trať a tak se snažím obavy zahnat pryč a hlavně dojet do cíle.
Horní pasáž jedu trochu s rezervou, abych to nějak nepodělal, potom se do toho opírám už víc a jede to pěkně. Dropuju skalku, několik hodně utáhlých zatáček se mi daří projet docela slušně bez nějakých větších problémů a potom velká palba do cíle. Poslední čipování a mám to konečně za sebou. Dojíždíme na náměstí, kde se tak nějak snažíme sledovat výsledky, Tomáš je stále špatný z nedojetí včas na ten start. Jinak se mu to docela povedlo, proto ho to mrzí ještě víc. Letošní ročník Vanik zajíždí na 6 místě, kde nestačil hlavně ve šlapavých úsecích. Mě můj výkon stačí na 14.místo celkově a 2.místo v kategorii master, takže po zimní přípravě jsem hodně spokojen. Už jsem málem zapomněl, jak to na pódiu vypadá :) . Tomáš to má někde kolem 50.místa.

Závěrečné shrnutí: celkově musíme víc zamakat na silničce. A to bez výjimky.

Pořadatelé odvedli super výkon, kdy se traily posunuly o 100% výše, celý závod se tak posunul na jeden z nejlepších u nás. Poděkování patří Aleši Hrabýmu a lidem kolem něho. Takže za nás fakt díky.

Závěrem chci za náš team poděkovat všem, kteří nás podporují: Nukeproof , Gigantic-bikeshop.cz , ONeal , Manobike , Five-ten.cz , USN CZ , a další...

Milan Smetaník

Přihlášení do newsletteru

Nech mi tu svůj e-mail a novinky ti pravidelně zašlu rovnou do schránky!