biscuit
Aby se vám web dobře používal (Souhlas s cookies)

Pro co nejpohodlnější používání webu potřebujeme váš souhlas se zpracováním souborů cookies. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Povolit vše".

cog Nastavení cookies

Upravte si cookies dle vlastních preferencí.

angle_up Technické cookies - nezbytné pro správné fungování webu

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

angle_up Analytické cookies - Google Analytics měření návštěvnosti stránek a uživatele

Tyto cookies nám umožňují měřit výkonnost našich webových stránek a našich online kampaní. S jejich pomocí zjišťujeme počet návštěv, zdroj návštěv a další parametry. Shromážděné údaje zjišťujeme v agregované podobě, která nám neumožňuje údaje dohledat ke konkrétnímu uživateli. Pokud tyto cookies deaktivujete, nebudeme moci analyzovat výkonnost našich webových stránek a optimalizovat je pro co nejsnažší užívání.

angle_up Personalizované a reklamní cookies - pro zkušenost šitou na míru

Tyto cookies nám umožňují lépe cílit a vyhodnocovat marketingové kampaně.

Test: Fiveten Kestrel

14.10.2015

Test: Fiveten Kestrel

Vlajková loď Fiveten Kestrel


Když přišel na scénu Greg Minnaar, ptal se po botách kompatibilních s platfotmou SPD a výhodou gumy Stealth. Modely Impact Clipless VXi a Maltese Falcon LT jsou nejnovějšími botami, které si získaly nejen srdce jezců DH, ale i běžných jezdců. Vyhlíželi jsme ale ještě vhodnější boty na pedály a Five Ten je minulé léto v Crankworxu vytáhl z kapsy!




Five Ten Kestrel Highlights



  • BOA vázací systém vhodný pro výkon

  • Podrážka ze dvou sloučenin

  • Stealth Mi6 guma na patě a špičce pro lepší přilnavost a absorbci šoku

  • Stealth C4 guma při kontaktu s pedálem pro zlepšení přenosu síly

  • Vložka Ortholite

  • Přidané karbonové vlákno pro zvýšení tuhosti podrážky

  • Vnějšek je z poleesterové syntetiky a textilu

  • Syntetická špička pro odpor vody

  • Perforovaný vnějšek a jazyk pro dychavičnost boty

  • Gumový nárazník u špičky

  • Váha: 403g/1bota


První dojmy


Lidé z Five Tenu odvedli s modelem Kestrel fakt dobrou práci. V porovnání s Maltese Falcon, Hellcat a Impact VXi Clipless byly Kestrely navrhnuty se zápalem pro věc a efektivitou. Povrch Kestrelů je mnohem aerodynamičtější než u ostatních modelů od Five Ten, i když pořád ještě robustnější než typické cross-country závodní boty. Oblast paty a špičky tvoří syntetika a guma pro trvanlivost a odolnost vůči vodě, zatímco jazyk a zbytek boty je tvořen prodyšným materiálem pro lepší práci s teplem. Podrážka boty je prořezaná pro SPD platformu a je kompatibilní s jakoukoli její značkou. Mi6 a C4 gumy vytváří dokonalou kombinaci.

Nejpozoruhodnějším znakem boty je vázací systém BOA. Ten je tvořen kovovým vázáním, nylonovým vedením a mechanickým systémem zapínání na vnější straně boty. Záměrem bylo vytvořit lépe padnoucí botu, omezit její tlačení na nohu, lepší nastavitelnost a snížení její hmotnosti. Systém BOA sice Five Ten použil poprvé, ale v ostatních odvětvích už je nějakou dobu úspěšně využívaný. Kromě funkčnosti navíc dodává Kestrelům i hodně působivý vzhled.

Barevný styl Kestrelů je srovnatelný s modely Impact VXi a Maltese Falcon Race. Černá, šedá a červená upozorňují na to, že boty můžou být stylové i bez toho, aby byli hodně pestré. Nám se jejich vzhled rozhodně líbí!











Na kole


Minulá zima byla na západě USA neobvykle mírná, ale bohatá na srážky. To dalo odborníkům z Five Ten možnost Kestrely otestovat i v těch nejostřejších podmínkách a při vysoké vlhkosti. Jak po tomhle testu hodnotí Kestrely oni sami?


„Boty sedí stejně dobře jako ostatní modely Five Ten. Zprvu jsme měli trochu obavy ohledně velikosti, a to hlavně kvůli novému systému BOA a odlišnému střihu, který nám zabránil snadno do bot vklouznout, jako je tomu u jiných modelů. Potom, co jsme se do bot dostali, bylo naprosto jasné, že velikost nejenže perfektně sedí, ale že Kestrely obepínají nohu daleko lépe než jeho předchůdci.

BOA může být nastavené jednoduše podle osobního vkusu. Při první jízdě chvíli trvalo, než jsme si vše dali do pořádku, ale za to mohla hlavně naše nezkušenost. Jakmile jsme však našli to správné upevnění, výhody BOA okamžitě vypluly na povrch. Kovový drátek a nylonové vedení rozloží zátěž rovnoměrně po celé botě bez zbytečného tlaku. Systém nám umožnil utáhnout a nastavit botu tak přesně, aby dokonale seděla – žádné mrhání energií zbytečnými mezerami uvnitř boty. Vždycky se najdou jezdci, kteří na svoje tkaničky nedají dopustit a budou si takové boty pořizovat i nadále, ale podle našeho názoru nemá systém BOA konkurenci.

Několik týdnů musely Kestrely snášet mokré podmínky. I když nejsou 100% voděodolné, Kestrel odvádí vodu jednoduše. Tenký svršek absorbuje jen velmi málo vody, rychle se ale usuší a bahno se z něj dá lehce setřít. Při testování jsme sice nezažili vyšší teploty, ale prodyšnost je i tak lepší než u Maltese Falcon LT, které rádi nosíme přes letní měsíce.

Kestrel je v současnosti nejtužší botou od Five Ten. Carbon zakomponovaný do podrážky zlepšuje přenos síly, ale ani přesto podrážka není tolik tuhá, abychom necítili nohu na pedálu. Maltese Falcon LT máme v oblibě, ale doufali jsme v trochu větší tuhost, kterou Ketrel vytáhl z rukávu. Že by ale byly příliš tuhé? Nemyslíme si. Kompromis mezi účinností při šlapání a bezpečností flat pedálu je bomba.





Jedním z důvodů, proč se Five Ten rozhodl pro podrážku použít dvojí materiál, bylo zlepšit spolupráci clipless pedálů a samotných bot. Guma Stealth C4 je určená k jednoduššímu naklipnutí a odklipnutí a navíc zlepšuje přenášení energie do pedálů. Snadnost, se kterou můžete naklipnout a odklipnout je hodně dobrým vylepšením. Malé klece měly víc než dost kontaktu s podrážkou boty, ale když byly Kestrely spojené i s většími pedály z platformy SPD, tak vážně válely. Měli jsme dost velký úspěch i s pedály Shimano XT Trail a Crankbrothers Mallet 3. Guma Mi6 na patě a špičce boty zajišťovala, že přilnavost, kterou jsme si zamilovali při ježdění, v těžkých podmínkách nebo i při turistice, tam pořád byla Udělali jsme vše možné, abychom se při testování vyhnuli jakékoli kolizi, ale pár kamenů nám do cesty i tak přišlo. I když jazyk má menší polstrování než Impact VXi, zbloudilé kameny nám nedělaly větší problém než běžně. Ochrana je na tom stejně jako většina all-mountain bot a dokonce lépe než XC boty. Myslíme si, že i když jsou Kestrely určené především na traily, tak i přesto jsou v tomhle ohledu vynikající.



Věci které by se mohly vylepšit


Potom, co jsme dali Kestrelům několikaměsíční záhul, je pro nás dost těžké najít na nich nějakou chybu. Opravdu jsou tak dobré, jak říkáme! Lidem s vysokým nártem může přijít docela těžké a nepohodlné se kvůli systému BOA do boty dostat, ale v tomto ohledu jde spíše o hnidopišství. Vnitřní nylonové vedení ukazuje zanedbatelné známky opotřebení z občasného gumování spon. Po pár letech to nejspíš může vést k takovému oslabení vedení, které může vést až k jeho selhání. To je však pouze maličkost u tak celkově dobré boty.





Dlouhodobá trvanlivost


Měli jsme k systému BOA a mechanickému navijáku nějaké své výhrady, ale to jsme se mýlili. I přes několik překážek a pádů na kameny nevykazuje vnějšek žádné známky opotřebení. Podrážky zvládly test taky velmi dobře, jen s malým viditelným důkazem tam, kde se piny pedálů setkávaly se Stealth C4 gumou.“




Závěrečný dojem


Díky modelu Kestrel si Five Ten udržuje to, díky čemu jsme si ho zamilovali. Vykazuje i několik vylepšení, která vystihují potřeby jezdce lépe, než kdy předtím. Jedná se o ideální botu pro kteréhokoli jezdce na stezky, enduraře nebo borce z pivní ligy. Kestrely nejsou levné, ale dostanete s nimi to, za co si zaplatíte. Tuhé? Relativně lehké? Odolné? Funkční? Stylové? Tohle všechno najdete u tohoto vlajkového modelu společnosti Five Ten.





Zdraví vás kluci z ElementStore.cz


Přihlášení do newsletteru

Nech mi tu svůj e-mail a novinky ti pravidelně zašlu rovnou do schránky!