biscuit
Aby se vám web dobře používal (Souhlas s cookies)

Pro co nejpohodlnější používání webu potřebujeme váš souhlas se zpracováním souborů cookies. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Povolit vše".

cog Nastavení cookies

Upravte si cookies dle vlastních preferencí.

angle_up Technické cookies - nezbytné pro správné fungování webu

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

angle_up Analytické cookies - Google Analytics měření návštěvnosti stránek a uživatele

Tyto cookies nám umožňují měřit výkonnost našich webových stránek a našich online kampaní. S jejich pomocí zjišťujeme počet návštěv, zdroj návštěv a další parametry. Shromážděné údaje zjišťujeme v agregované podobě, která nám neumožňuje údaje dohledat ke konkrétnímu uživateli. Pokud tyto cookies deaktivujete, nebudeme moci analyzovat výkonnost našich webových stránek a optimalizovat je pro co nejsnažší užívání.

angle_up Personalizované a reklamní cookies - pro zkušenost šitou na míru

Tyto cookies nám umožňují lépe cílit a vyhodnocovat marketingové kampaně.

Bezduše - jak s nimi naložit a co mít připraveno?

Blog, Vše kolem kola - Bezduše - jak s nimi naložit a co mít připraveno?

05.05.2021

Téma, které nepřestává být aktuální a řada z nás se ještě nerozhodla, je jasné. Potřebuješ duši nebo ne? Neber to jako filozofickou otázku, ale spíš otázku tvého obutí na kole. S bezdušovým provozem se pojí řada možností a ty se budu snažit nyní probrat

Rozdíl mezi těmito systémy asi není třeba dlouze vysvětlovat. To asi zná každý nebo si můžeš vše osvěžit v našem článku duše vs bezduše. Bezdušový systém vozí každý závodník a většina bikerů, kteří tráví na kole spoustu času a ví, že defekt je vážně otrava. Ač se v článku budu věnovat situacím kritickým, tak věř tomu, že jsou méně časté, něž s klasickou duší. Menší odpor kola kvůli tření duše o ráfek tě také zrychlí. Co ale dělat, když tě tento systém neochrání dosatatečně? Co zvážit při pořizování? To si přečti níže. Jaké jsou varianty, když prorazíš plášť, čím zvětšíš odolnost nebo jak se připravit na defekt, to rozeberem o pár řádků níže. Teď koukni na instalaci bezduší, jestli je ještě nemáš. Není to taková věda, jak se říká. 


Vložky do plášťů 

S popularitou bezduší roste i dodávaný sortiment, který se ti postará o bezstarostný dojezd a pohodlnější využití tvých kol. Vložka do pláště ti pomáhá v krizových situacích. Díky ní jen tak neprorazíš nebo pohodlněji dojedeš do cíle erzety nebo na nejbližší vhodné místo k opravě. Pěnová vložka se vytvaruje a usadí v ráfku. Plášť se nebude tolik “žvejkat“. Profesionální výrobci jako Cush Core deklarují, že se ti zmírní nárazy, plášť bude držet lépe v zatáčkách a také  ti poskytne lepší ochranu proti proražení.  Další výrobci za menší peníz garantují ochranu proti proražení a zborcení tvého ráfku. Samozřejmě i přes tuto výztuhu nezapomínej na tmel. To určitě není volitelné.

Tmel 

Jednou z mnoha výhod je, že s “bezduší“, tak rychle neprocvakneš. Samozřejmě co nejde vyloučit a ani tomu nezabráníš je díra v plášti. Tady přichází na řadu tmel. Hodně lidí se ptá, k čemu tam je? Jednoduše k zacelení rány. Ty jedeš, ale v cestě ti stojí ostrý akát, kámen nebo jakýkoli předmět, který ti “pocuchá“ plášť. Jakmile se to stane, tak zaúřaduje tmel. BikeWorkx tmel udává zacelení rány do 6mm. Jedná se o tekutinu, kterou můžeš znát pod pojmem “mlíko“. Tu vleješ do ráfku, nasadíš plášť a pak už se o ní nestaráš a ona uceleje sama díry v pláštích. Níže ti přikládám návod, jak si nazuješ první bezdušový plášt. 
Jestli zatím nejsi správně vybaven, ale ráfek i plášť je Tubeless ready, tak ti ulehčíme hledání a máme pro tebe Set na přestavbu na bezduše
Element TIP: Víš, že jezdíš agresivněji a často v hodně rozbitém terénu? Klidně si přilej do pláště, více než udává výrobce. V krizovce zacelíš plochu lépe. 



Bombičky 

Jak nejrychleji nafouknout plášť? Bombička je odpovědí na tvou otázku. Aneb stlačený dusík dělá divy. Když vidíš někoho s oblepeným rámem, tak bys tam s největší pravděpodobností našel i bombičky. Dál určitě montpáky a knoty nevyjímaje. Samozřejmě klasik vozí pumpu, ale  rozdíl je v námaze a času nafouknutí. Už si zkoušel foukat s bombičkou? 

Knoty 

To bych dal jako povinnou výbavu bikera. Předchozí postup je bezchybný a účinný. To nejde zapřít, ale platí pro menší ranky. Větší rána už vyžaduje aplikaci knotu. Knot vezmeš a vecpeš do otevřené rány tvého miláčka, Poté můžeš v klidu nasednout s pocitem dobře odvedené operace a pokračovat v jízdě. 

es_lezyne_tube

Set pro bezduše 

Jestli zvažuješ, kam to dáš, tak můžeš mít kompletní set, který přilepíš k rámu. Budeš mít s sebou vždy kvalitní pumpu, CO2 bombičku a montpáky. To je základ, se kterým tě už jen tak něco nerozhodí. Doporučím přikoupit knoty a pak budeš vybavený i na horší časy,  čti větší díry v plášti! 

Bezduše Ano či Ne? 

Verdikt je vždycky na tobě. Určitě když chceš jezdit nižší tlaky, tak odpověď je celkem jasná - ANO. Víš, že jezdíš rozbitým terénem a ještě ti nezteřelo tvé lepidlo a nebo jdeš kupovat další? Tak tady bych zkoušku taky doporučil. Díky menšímu valivému odporu budeš rychlejší. Za mě není moc nevýhod. První instalace tě může odradit, ale až jí překonáš nebudeš chtít měnit. Tipy co mít sebou ti pomohou ve většině příkoří. Váháš ještě nad něčím nebo je máš už na kole? 

Najde se mezi Elemenťákama ještě někdo oduševnělý? Zkusil si změnu? Co ti vyhovuje u duší? 

Přihlášení do newsletteru

Nech mi tu svůj e-mail a novinky ti pravidelně zašlu rovnou do schránky!